Wie ben ik

Ik ben Jolanda Nieveld, oprichter van praktijk IK in Beeld. Zelf heb ik een voorkeur voor beelddenken. Hierdoor heb ik snel overzicht en leg graag verbanden. Ik coach en leef intuitief. Ben verder creatief, empatisch en zie problemen als uitdagingen.

Het is mijn missie om mensen te inspireren en om het leren makkelijker te maken.

Ik ben een ervaren coach in de leermethode Ik leer anders en heb inmiddels veel praktijkervaring opgedaan met zowel kinderen in de basisschoolleeftijd als leerlingen op het voortgezet onderwijs.

De kinderen voelen al snel een klik met mij omdat ik hetzelfde denk als zij. Het leren wordt weer leuk. Naast de leermethode Ik leer anders coach ik ook kinderen bij het maken van keuzes, bij faalangst en andere emotionele problemen. Hierbij gebruik ik een mix van technieken uit NLP, mijn intuitie en diverse coachingsvaardigheden. Veel kinderen die ik in mijn praktijk ontvang hebben diverse diagnoses o.a. AD(H)D en Dyslexie gekregen. Wat mij betreft zijn het labeltjes en moet je vooral kijken naar wat er wel goed gaat. Veel van deze kinderen zijn hoogsensitief.

Mijn eigen zoektocht is begonnen met het in aanraking komen, ervaren en herkennen van de kenmerken van hoogsensitiviteit. Mijn grote drijfveer voor het werken met Ik leer anders en coachen is ontstaan door de ervaringen met onze dochter. Zij werd, door leerproblemen, concentratie- en gedragsproblemen, gelabeld door professionals met vermoedens van diverse stoornissen uit het ASS, ADHD, dyslexie, dyscalculie en meer. Uiteindelijk kreeg ze de diagnose ADHD. Wat mij betreft vertelt een diagnose niet het hele verhaal. Hoe ga je er vervolgens mee om? Door iemand alleen te labelen, ontken je zijn/haar talenten en positieve kwaliteiten. Na jaren van onderzoek en therapie kwam ik met haar terecht bij de training Ik leer anders. Deze effectieve leermethode sloeg direct aan waardoor ze vooruit ging met schoolwerk. Ze bleek dus een voorkeur te hebben voor haar visuele informatiesysteem (beelddenken).

Combinatie AD(H)D en Dyslexie met beelddenken komt veel voor. Wat mij opvalt is dat deze kinderen gevoelig zijn, vaak creatief, affiniteit hebben met de natuur (vaak ook met edelstenen), houden van muziek, een eigen fantasiebeleving hebben en meestal veel humor. Ik leer anders is zeer effectief bij dyslexie, hoogbegaafdheid en ook laagbegaafdheid. Ook kinderen met diverse vormen uit ASS met leerproblemen hebben vaak baat bij deze training. Herkenning ? Nieuwsgierig naar deze leermethode lees dan verder onder ik leer anders.

 

  Scholing

Communicatie/Marketing
Coach/counsellor
Coach Ik leer anders
NLP-practitioner
ADHD-coach
Woordbeeldtrainercoach
Jamara rekencoach
Mindmap specialist
Therapeutisch Tekenen



Toepassingen

Ik leer anders
NLP
O
ntwikkelingsgericht coachen
Somatic Experience
Systemisch Werk
Reiki